
Meer gratis schrijftips? ✨
👉 Download het gratis e-book
‘Van warreltaal naar waanzinnige content’
👉 Doe de gratis quiz en ontdek meteen
de knelpunten in je huidige copy
👉 Volg me op Facebook of Instagram


Soulful, authentieke content vs. gladde verkooppraatjes: maak soulful impact met je business
Een verkoper komt op straat naar je toe en probeert jou vanuit het niets, ongevraagd iets aan te smeren. De superlatieven vliegen je om de

Storytelling: het geheim van Walt (+ formule en stappenplan!)
Er was eens een klein olifantje dat dankzij een betoverde veer kon vliegen. Do I need to say more? Jij snapt natuurlijk gelijk dat dit

Call-to-action: wat, hoe en waarom? + Call-to-action voorbeelden
Deel nú deze blogpost en ontvang vandaag nog mijn e-book! Boem: een call-to-action, zo in je schoot geworpen. Vaak hebben potentiële klanten nét dat extra

Schrijfvaardigheid: het nut van copywriting skills + de innerlijke criticus ontmaskerd
Je schrijfvaardigheid naar een hoger niveau tillen: dat kan iedereen. Ja, ook jij! En na het lezen van deze blogpost snap je waarom ik dat zeg.

Persona’s maken: Breng je ideale klant tot leven * Inclusief persona-template & persona-voorbeeld
Meet Guusje. Ze is 33 jaar, sociaal, gedreven en wil altijd het beste uit zichzelf halen. Ze leert dingen door ze te ervaren en gaat

Beeldend en zintuiglijk schrijven voor je business
Zodra je jouw ‘pluym’ vanuit de inkt op het blad zet, gebeuren er de mooiste dingen. Betoverende woorden vloeien uit je hand. Magie spat als

Klantreis in kaart brengen: hoe en wat? + touchpoints voorbeelden
Tussen het punt waarop jouw potentiële klant van je aanbod hoort en het moment waarop hij of zij daadwerkelijk tot aankoop overgaat, zit een heel

Storytelling toepassen: hoe en waarom? (Inclusief dé gouden tip!)
Storytelling is een onmisbare tool als je jouw product of dienst goed wil verkopen. Maar wat maakt dat het zo goed werkt? En hoe zet

Non-fictieboek schrijven: 10 tips
Een non-fictieboek schrijven, daar komt best wat bij kijken. In het vorige artikel deelde ik al hét stappenplan om effectief en doelgericht te werk te

Non-fictie boek schrijven? Met dit stappenplan werk je gestructureerd en doelgericht!
Een non-fictieboek schrijven. Misschien loop je al maanden of zelfs jaren met het idee rond. Zeker als ondernemer is het een perfecte kans om te

Spanning in een verhaal brengen, hoe doe je dat?
Spanning in een verhaal is cruciaal. Of het nu gaat om fictie of non-fictie; als een verhaal niet spannend genoeg is, zal niemand het vrijwillig

10 meest voorkomende taalfouten + uitleg en ezelsbruggetjes!
Taalfouten zijn zo gemaakt. Sommige hoor je zelfs zo vaak, dat ze in bepaalde dialecten lijken te zijn geaccepteerd als zijnde correct. En ergens heeft

E-mailmarketing: 12 gouden tips
E-mailmarketing is goed voor je business. Maar hoe pak je het slim aan? In dit artikel geef ik je 12 gouden tips waarmee jij direct

Realistische personages creëren: 5-stappenplan + gouden tips!
Een personage van vlees en bloed creëren, hoe doe je dat? In mijn vorige blog las je al waarom realistische personages onmisbaar zijn voor een

Van clichéfiguur naar realistisch personage (+ gouden tips!)
Een clichéfiguur doet af aan de geloofwaardigheid en meeslependheid van een verhaal. En dus ook van dat sterke staaltje storytelling dat je wil gaan toepassen

Webtekst schrijven? Dit is de ideale structuur
Een webtekst schrijven begint met het verzinnen van een pakkende titel die ervoor zorgt dat mensen graag verder willen lezen. Maar hoe zorg je er

SEO; hoe optimaliseer je je webteksten voor Google?
SEO; voor sommige mensen klinkt het als een enge ziekte, maar het staat voor Search Engine Optimization. Zoekmachineoptimalisatie in het Nederlands. Simpel gezegd heeft het

Hoe aanhalingstekens zorgen voor betekenis in je teksten
Aanhalingstekens en valkuilen gaan hand in hand. Bij verkeerd gebruik kan je tekst ineens een heel andere betekenis krijgen dan je voor ogen had. Tijd voor een opfriscursus dus!

Meer klanten met deze 5 toverwoorden
Meer klanten krijgen, dat wil elke ondernemer. Maar we toveren ze niet zomaar ergens vandaan. Of toch wel? Van bepaalde woorden is bewezen dat zij

Synoniemen belangrijk voor tekstkwaliteit én SEO
Synoniemen. Als tekstschrijver en taalliefhebber ben ik er gek op! De Nederlandse taal is bijzonder veelzijdig en het is zonde om daar geen gebruik van

‘Manuscript laten redigeren? Da’s niet nodig, toch?’
Eindelijk! Het manuscript voor je businessboek of ander non-fictieboek waar je ontzettend lang aan hebt gewerkt, ligt nu ‘af’ voor je neus. Klaar om te

Tone of voice; spreek je jouw potentiële klant aan met ‘jij’ of met ‘u’?
Noem je jouw potentiële klant ‘jij’ of ‘u’? Misschien heb je er niet eens bij nagedacht toen je jouw webteksten publiceerde. Ook ik stond er

Zintuiglijk schrijven: waarom en hoe?
Zintuiglijk schrijven is dé manier om iemand niet alleen jouw verhaal te laten lezen, maar het volledig te laten beléven. Het is een kunst, maar

Show, don’t tell. Hét geheim om beter te schrijven.
‘Show, don’t tell’ is een veelgehoord schrijfadvies. En dat is niet zonder reden: of je nu werkt aan een reclametekst of een roman, het toepassen

Zakelijk bloggen: waarom je er nú mee moet beginnen + 5 gouden tips!
Zakelijk bloggen zie je niet voor niks steeds vaker gebeuren. Of je nu liftmonteur, goudsmid of spiritueel coach bent, je kunt er als ondernemer beter

Wollig taalgebruik (tot op zekere hoogte) vermijden
Als ondernemer ben je vast al eens gewaarschuwd: ‘Waak voor wollig taalgebruik!’ Misschien hebben opdrachtgevers je gevraagd om jouw tekst minder wollig te maken. Ik

5 gouden tips om een dt-fout te voorkomen
Hoe goed je ook bent in taal, sommige spelfouten liggen altijd op de loer. De dt-fout is misschien wel de bekendste, snel gemaakte fout. Voor

Een boek schrijven. Hoe begin je?
Je droomt ervan om een businessboek of ander non-fictieboek te schrijven. Misschien spookt er zelfs al een tijdje een duidelijke opzet door je hoofd. Maar

Storytelling: het geheim van Walt (+ formule en stappenplan!)
Er was eens een klein olifantje dat dankzij een betoverde veer kon vliegen. Do I need to say more? Jij snapt natuurlijk gelijk dat dit

Call-to-action: wat, hoe en waarom? + Call-to-action voorbeelden
Deel nú deze blogpost en ontvang vandaag nog mijn e-book! Boem: een call-to-action, zo in je schoot geworpen. Vaak hebben potentiële klanten nét dat extra

Schrijfvaardigheid: het nut van copywriting skills + de innerlijke criticus ontmaskerd
Je schrijfvaardigheid naar een hoger niveau tillen: dat kan iedereen. Ja, ook jij! En na het lezen van deze blogpost snap je waarom ik dat zeg.

Persona’s maken: Breng je ideale klant tot leven * Inclusief persona-template & persona-voorbeeld
Meet Guusje. Ze is 33 jaar, sociaal, gedreven en wil altijd het beste uit zichzelf halen. Ze leert dingen door ze te ervaren en gaat

Beeldend en zintuiglijk schrijven voor je business
Zodra je jouw ‘pluym’ vanuit de inkt op het blad zet, gebeuren er de mooiste dingen. Betoverende woorden vloeien uit je hand. Magie spat als

Klantreis in kaart brengen: hoe en wat? + touchpoints voorbeelden
Tussen het punt waarop jouw potentiële klant van je aanbod hoort en het moment waarop hij of zij daadwerkelijk tot aankoop overgaat, zit een heel

Soulful, authentieke content vs. gladde verkooppraatjes: maak soulful impact met je business
Een verkoper komt op straat naar je toe en probeert jou vanuit het niets, ongevraagd iets aan te smeren. De superlatieven vliegen je om de

Storytelling toepassen: hoe en waarom? (Inclusief dé gouden tip!)
Storytelling is een onmisbare tool als je jouw product of dienst goed wil verkopen. Maar wat maakt dat het zo goed werkt? En hoe zet

Non-fictieboek schrijven: 10 tips
Een non-fictieboek schrijven, daar komt best wat bij kijken. In het vorige artikel deelde ik al hét stappenplan om effectief en doelgericht te werk te

Non-fictie boek schrijven? Met dit stappenplan werk je gestructureerd en doelgericht!
Een non-fictieboek schrijven. Misschien loop je al maanden of zelfs jaren met het idee rond. Zeker als ondernemer is het een perfecte kans om te

Spanning in een verhaal brengen, hoe doe je dat?
Spanning in een verhaal is cruciaal. Of het nu gaat om fictie of non-fictie; als een verhaal niet spannend genoeg is, zal niemand het vrijwillig

10 meest voorkomende taalfouten + uitleg en ezelsbruggetjes!
Taalfouten zijn zo gemaakt. Sommige hoor je zelfs zo vaak, dat ze in bepaalde dialecten lijken te zijn geaccepteerd als zijnde correct. En ergens heeft

E-mailmarketing: 12 gouden tips
E-mailmarketing is goed voor je business. Maar hoe pak je het slim aan? In dit artikel geef ik je 12 gouden tips waarmee jij direct

Realistische personages creëren: 5-stappenplan + gouden tips!
Een personage van vlees en bloed creëren, hoe doe je dat? In mijn vorige blog las je al waarom realistische personages onmisbaar zijn voor een

Van clichéfiguur naar realistisch personage (+ gouden tips!)
Een clichéfiguur doet af aan de geloofwaardigheid en meeslependheid van een verhaal. En dus ook van dat sterke staaltje storytelling dat je wil gaan toepassen

Webtekst schrijven? Dit is de ideale structuur
Een webtekst schrijven begint met het verzinnen van een pakkende titel die ervoor zorgt dat mensen graag verder willen lezen. Maar hoe zorg je er

SEO; hoe optimaliseer je je webteksten voor Google?
SEO; voor sommige mensen klinkt het als een enge ziekte, maar het staat voor Search Engine Optimization. Zoekmachineoptimalisatie in het Nederlands. Simpel gezegd heeft het

Hoe aanhalingstekens zorgen voor betekenis in je teksten
Aanhalingstekens en valkuilen gaan hand in hand. Bij verkeerd gebruik kan je tekst ineens een heel andere betekenis krijgen dan je voor ogen had. Tijd voor een opfriscursus dus!

Meer klanten met deze 5 toverwoorden
Meer klanten krijgen, dat wil elke ondernemer. Maar we toveren ze niet zomaar ergens vandaan. Of toch wel? Van bepaalde woorden is bewezen dat zij

Synoniemen belangrijk voor tekstkwaliteit én SEO
Synoniemen. Als tekstschrijver en taalliefhebber ben ik er gek op! De Nederlandse taal is bijzonder veelzijdig en het is zonde om daar geen gebruik van

‘Manuscript laten redigeren? Da’s niet nodig, toch?’
Eindelijk! Het manuscript voor je businessboek of ander non-fictieboek waar je ontzettend lang aan hebt gewerkt, ligt nu ‘af’ voor je neus. Klaar om te

Tone of voice; spreek je jouw potentiële klant aan met ‘jij’ of met ‘u’?
Noem je jouw potentiële klant ‘jij’ of ‘u’? Misschien heb je er niet eens bij nagedacht toen je jouw webteksten publiceerde. Ook ik stond er

Zintuiglijk schrijven: waarom en hoe?
Zintuiglijk schrijven is dé manier om iemand niet alleen jouw verhaal te laten lezen, maar het volledig te laten beléven. Het is een kunst, maar

Show, don’t tell. Hét geheim om beter te schrijven.
‘Show, don’t tell’ is een veelgehoord schrijfadvies. En dat is niet zonder reden: of je nu werkt aan een reclametekst of een roman, het toepassen

Zakelijk bloggen: waarom je er nú mee moet beginnen + 5 gouden tips!
Zakelijk bloggen zie je niet voor niks steeds vaker gebeuren. Of je nu liftmonteur, goudsmid of spiritueel coach bent, je kunt er als ondernemer beter

Wollig taalgebruik (tot op zekere hoogte) vermijden
Als ondernemer ben je vast al eens gewaarschuwd: ‘Waak voor wollig taalgebruik!’ Misschien hebben opdrachtgevers je gevraagd om jouw tekst minder wollig te maken. Ik

5 gouden tips om een dt-fout te voorkomen
Hoe goed je ook bent in taal, sommige spelfouten liggen altijd op de loer. De dt-fout is misschien wel de bekendste, snel gemaakte fout. Voor

Een boek schrijven. Hoe begin je?
Je droomt ervan om een businessboek of ander non-fictieboek te schrijven. Misschien spookt er zelfs al een tijdje een duidelijke opzet door je hoofd. Maar