fbpx

Een tekstschrijver als glansrijk terugverdienmodel

Het uitbesteden van tekstschrijven lijkt voor sommige ondernemers een overbodige investering. Want waarom zou je niet gewoon zelf wat op papier zetten? ‘Iedereen heeft toch leren schrijven? En de website was al zo duur!’ Niet ondenkbaar dat dit door je hoofd gaat. Wel onlogisch. Want in werkelijkheid verdient de investering in een tekstschrijver zich dubbel en dwars terug. Hier lees je waarom.

Ieder z'n vak

Je hebt een website gemaakt en mensen weten deze te vinden. Fijn! Maar hoe zorg je ervoor dat iemand ook daadwerkelijk klant wordt? Er is een groot verschil tussen een boodschap delen en een boodschap overbrengen. En daar komt de tekstschrijver om de hoek kijken.

tekstschrijver investering

Van een IT-specialist verwacht je dat hij precies weet wat hij moet doen met jouw gecrashte laptop. Zoals hij zijn vak verstaat, verstaat een tekstschrijver het zijne. Hij levert moeiteloos en snel foutloze teksten af met een leesflow, overtuigingskracht en doeltreffendheid waar je u tegen zegt. Het is het vakgebied van de tekstschrijver om jouw unieke bedrijfsverhaal in pure en krachtige bewoordingen te vatten; hij heeft ervoor geleerd en er vervolgens jaren ervaring in opgedaan. Bovendien kijkt hij met een frisse blik naar jouw bestaande teksten waar je zelf vaak een blinde vlek voor hebt.

Tijd is geld

Natuurlijk vergaat de wereld niet als je een foutje in jouw tekst hebt of als een zin net niet lekker loopt. Toch kunnen spelfouten irritatie oproepen bij de lezer en afdoen aan jouw professionele uitstraling, waardoor een potentiële klant mogelijk afhaakt. Zonde!

Als ik zelf zou proberen mijn gecrashte laptop te repareren, kom ik misschien wel iets verder met wat research. Maar ik laat het toch echt liever aan een professional over. Dat scheelt niet alleen veel (verspilde) moeite, maar ook kostbare tijd. En die besteed ik liever aan iets waar ik wél goed in ben.

Kies voor een tekstschrijver

Een tekstschrijver weet jouw potentiële klant met de tekst te raken, waardoor hij ervan overtuigd raakt dat jouw product of dienst (en niet die van jouw concurrent) zijn geld waard is. Zie daar: jouw investering is terugverdiend! Raadt deze klant jou ook nog eens aan bij anderen, dan kan het maar zo zijn dat jouw jaarlijkse omzet er gigantisch op vooruitgaat.

Bovenstaande geldt niet alleen voor teksten op jouw website. Denk ook aan folders, zakelijke blogs of nieuwsbrieven.

 
Heb jij weleens overwogen een tekstschrijver in te huren? Wat hield jou tegen? Of wat trok jou juist over de streep? En ben je achteraf blij met jouw keuze? Laat het weten in een reactie!

Wil je weten wat ik als tekstschrijver voor jou kan betekenen? Zie hier welke diensten ik aanbied of neem direct contact op.

Piya Huisman
Tekstbureau Pluym

Nooit meer een blog missen? Schrijf je hier in voor de nieuwsbrief!

Vind je dit artikel leuk?

Share on facebook
Deel op Facebook
Share on twitter
Deel op Twitter
Share on linkedin
Deel op Linkdin
Share on pinterest
Deel op Pinterest

laat een reactie achter